2016. nov 14.

Egyedi ajándékot gyorsan, olcsón

írta: KataSV
Egyedi ajándékot gyorsan, olcsón

avagy mi a szösz az a transzfer technika?!

Transzfer technika... szerintem a neve bonyolultabb dologra utal mint ami az egész. Kb. 1 éve próbálkoztam vele először. A technika lényege, hogy képet tudsz "transzferálni" kb. bármire.

Én fali képeket csináltam eddig, ezek mind nagy sikert arattak :)

Ha szeretnéd kipróbálni, ezekre lesz szükséged:

  • festővászon vagy erős karton (ez lesz a képed, fontos, hogy legyen tartása!)
  • decoupage ragasztó
  • kép, amit szeretnél transzferálni (tintasugaras nyomtatóval nyomtasd ki, de figyelj, hogy a negatív verziója* kell)
  • pici víz

A lépések:

  1. kend be a festővásznadat a ragasztóval
  2. a kinyomtatott képedet mintával a vászon irányába fektesd rá, majd simítsd ki, hogy ne maradjanak levegő buborékok
  3. hagyd, hogy megszáradjon (én ha este csinálom, akkor reggelig hagyom száradni, de érezni fogod, ha még nem száradt meg)
  4. ha megszáradt, vizezd be az ujjaidat (vagy egy szivacsot) és óvatosan, kevés vízzel (ne áztasd el) kezd el ledörzsölni a papírt a vásznadról -> a mintád a ragasztóba fog maradni, csak a papírt kell leszedned, de óvatosan, mert könnyen túl lehet dörzsölni és akkor a mintád is sérülni fog!
  5. hagyd, hogy megszáradjon és kész is! 

20161019_204558.jpg

 

20161019_205257.jpg

 

20161019_210004.jpg

Miután elkészültél, díszítheted, pluszban ragaszthatsz vagy festhetsz rá, de akár le is lakkozhatod és akkor egy fényes felületet kapsz (egyébként matt lesz, pl. a vintage stílushoz szerintem nagyon passzol)

*ha Google-ben rákeresel, rengeteg ilyen képet fogsz találni, de PS-ben vagy Paint-ben Te is könnyen megtudod fordítani. 

4a991c52909482587b50b5b3f245d958.jpg

Ezt pl. Pinteresten találtam, már rögtön nyomtatható (fordított) verzióban van. 

 

Remélem tudod használni majd a leírásomat! Persze profi nem vagyok, így nézd el nekem ha nem voltam túl érthető vagy szakszerű, de ha bármi kérdés lenne, szívesen segítek! :)

 

Szólj hozzá

ajándék diy csináldmagad egyedi #ajándékötlet transzfertechnika