2016. feb 22.

Pizza liszt nélkül?!

írta: KataSV
Pizza liszt nélkül?!

Már egy ideje játszom a gondolattal, hogy tesztelni kellene valami liszt mentes pizza receptet, ugyanis imádom az olasz konyhát, de így 1.5 hónappal az esküvő előtt lehet nem pizzával kellene tömnöm a fejemet.

Arról nem is beszélve, hogy hétvégén megjött a Kínából rendelt ruhám, ami habár gondosan előre lemértem minden centimet és direkt egy nagyobb méretet rendeltem (hisz varrni tudok, max beveszek belőle), mégsem lett jó. Kb 2 cm a bibi...a cipzár az utolsó 1 cm-n nem ér össze...kb 2 cm-vel kell vékonyodni, hogy az olyan legyen amilyennek kell... szóval feladat adott!

1-2 helyen már belefutottam ebbe a receptbe, így gondoltam itt a remek alkalom, kint esik az eső, én valami finire vágyok, együnk pizzát, de olyat ami után nem lesz 2 napig lelkiismeret furdalásom :)

Pontos hozzávaló-mennyiséget nem tudok írni, ugyanis vettem egy fej karfiolt és mindent hozzá igazítottam, de valahogy így alakult:

  • 1 fej karfiol
  • 2 tojás
  • 1 marék reszelt mozzarella (plusz egy pici a tetejére)
  • 1 kis doboz sűrített paradicsom
  • fűszerek (zúzott fokhagyma, oregánó, só, bors)
  • 8 szelet csirkemell sonka

A karfiolt rózsákra szedetem, megmostam és késes aprítóban ledaráltam. Ezt elvileg rizs állagúra kellett volna, de ezt nem értettem...mi az egy darált cuccnál, hogy rizs állagú? Szóval aprítsd apróra és kész :)

20160219_185446.jpg

20160219_185819.jpg

Ha ezzel megvagy, akkor egy tálban keverd el fűszerekkel, tojással, sajttal.

20160219_190511.jpg

Kb kész is vagy, mehet be a sütőben, de itt felhívnám a figyelmedet, hogy nekem levet engedett. Szóval mielőtt beletunkoltam a tepsibe, én jól kinyomkodtam. Na meg itt ne egy gyúrható tésztára gondolj! Kb bele kell lapogatnod a tepsibe. Ezután közepes hőfokon elkezdtem sütni mindaddig, amíg aranybarna nem lett. 

20160219_191056.jpg

Egyébként lehet, hogy a sütőm is a hibás, de nekem jó sokáig sült, hogy szépen pirult legyen... Volt vagy 40-50 perc.. Persze régi gáztűzhelyem van, így lehet egy új elektromos azért jobban szuperált volna :) Na de inkább lassan mint szenesen :)

20160219_194923.jpg

Miután megpirult, bekentem a natúr paradicsom péppel, megszórtam még egy kis fűszerrel, rá a sonka, rá egy még egy kis sajt és mehet vissza a sajt barnulásáig.

Kalkulációm szerint (persze ez alapanyagtól és sok mindentől függ), olyan 320-350 kcal egy ilyen pizzácska. És finom! Komolyan! Persze ne az ujjnyi vastag tésztás forró sajtos valamit várd, mert ahogy párom csalódott az ízében, úgy te is fogsz. De ha nyitott vagy és csak fele annyira szereted ezt az ízvilágot, akkor tuti megér egy próbát! :)

20160219_201016.jpg

 

 

Szólj hozzá

éhség egészség fitt pizza olaszkonyha finomliszt lisztnélkül mitfőzzekma